Behandlingar & Diagnostik

Vi är husdjurens vårdcentral och närakut på Lidingö och kan bland annat hjälpa dig med:

• Förebyggande behandlingar såsom vaccinationer, besiktning, hälsokontroll, kemisk kastrering av hanhund, med mera
  • Enklare kirurgi såsom att sy ihop sår, avlägsna mindre hudtumörer, kastrering av hankatt
  • Undersökning, provtagning och behandling vid sjukdom
  • Digitalröntgen
  • Röntgen av höftleder, armbågar för avläsning hos SKK
  • Fysioterapi
  • Tovklippning av katt (görs under sedering)
  • Hembesök erbjuds för undersökning, vaccination och avlivning efter överenskommelse

Vid sjukdomsdiagnostik, sjukdomsutredning och behandling tar vi emot bokade besök för sjukdomstillstånd som inte är akuta. Vi utför en allmän undersökning och eventuell provtagning med röntgen/blodprover eller annan diagnostik för att sedan kunna sätta in en lämplig behandling.

De vanligaste provanalyserna utför vi i vårt eget labb. Vid planerade blodprovstagningar är det bra om djuret är fastande sedan 8 timmar. Tack vare ett eget labb kan vi få snabba svar, vilket gör att vi ibland har möjlighet att lämna svar redan medan ni väntar.

Vi samarbetar med en hundfysioterapeut som gör en inledande genomgång av patienter som är i behov av rehabilitering. Hundfysioterapeuten utformar dessutom ett träningsprogram anpassat efter varje individs förutsättningar.

I vår lilla butik finns bland annat medicinska schampon, öronrengöring och fodertillskott vid mag- och tarmproblem, njur- och urinvägsproblem samt ett urval av Eukanubas veterinärfoder. Vi säljer också Standardts hundfoder.

Boka tid online eller på telefon 08-767 04 60 vardagar 8-17