Nyheter & tips

(29/10) Just nu förekommer mycket kennelhosta! Symtomen är skrällande hosta som kan låta som hunden satt något i halsen. Hunden kan få kväljningar och hosta upp "vitt skum".  Infektionen kan inte behandlas och går vanligtvis över på 1-2 veckor . Om din hund inte verkar onormalt trött, äter och dricker som vanligt kan du avvakta med att besöka veterinär. Låt hunden vila, endast lugna promenader och låt den inte hälsa på andra hundar p.g.a smittorisk. Du är naturligtvis välkommen att ringa för rådgivning av veterinären öppna vardagar 11.00-11.30

Behöver ni recept på fästingprofylax? Då går det bra att ringa tidsbokningen eller skicka meddelande till kliniken. Du måste vara kund på kliniken samt besökt oss det senaste året för att vi ska kunna skriva ut fästingprofylax utan att nybesök behöver bokas.

Kampanj hälsoundersökning:   Under tiden 1/10 -31/12 2018 erbjuder vi rabatterad hälsoundersökning för katt & hund inkl blodprov  för 1 075 kr samt seniorhälsoundersökning (från 7 år) inkl seniorblodprov för 1 275 kr Erbjudandet är en förebyggande undersökning för att kunna upptäcka begynnande hälsoproblem tidigt så att behandling kan sättas in när den gör som mest nytta! Bokning måste ske minst en vecka i förväg.

Nu kan du enklare boka tid online med hjälp av vårt nya bokningssystem! Det gör du med hjälp av tjänsten Bokadirekt, som är mer användarvänligt än det vi tidigare haft.  Klicka på "boka tid" för att hitta lediga tider.

Nyhet: Beteendeproblemutredning hund                                          Vi kan nu erbjuda inledande besök hos veterinär samt hundfysioterapeut och möte med hundbeteendeproblemutredare. Upplever du att din hund har ett beteendeproblem som ni har svårt att komma vidare med? Det kan handla om allt från sjukdom, smärta i kroppen, rädsla och mycket annat!

Nyhet: Djurhälsoakademin

Djurhälsoakademin - Östra Djurkliniken har fått en egen sida på facebook där vi presenterar de föreläsningar och prova på kvällar vi ordnar.

Avbokning och ombokning av bokad tid.                         Avbokning, ombokning av  tid ska ske senast 24 timmar i förväg.   Uteblivet besök respektive sen avbokning/ombokning leder till att tiden inte kan erbjudas till andra behövande.  Avbokning kan göras online om man bokat den vägen alternativt på 08-7670460 vardagar 8-17eller via e-post till ostradjurkliniken@gmail.com om man bokat på annat sätt. Vid sen avbokning tar vi ut en avgift om 275:- vid vaccination/avmaskning respektive 475:- vid veterinärbesök.

Nyhet: Har du ett djur med "veterinärvårdsrädsla"!? Kom hit med djuret och ta med rikligt med gott godis för att skapa en trevligare känsla hos djuret i samband med besöket! Ni kan komma in och sätta er i väntrummet en stund eller boka en 10-minuterstid i undersökningsrummet alternativt komma hit under dropinvaccinationstiderna tisdag och torsdag kl 17-18!

Nyhet: Facebookgrupp
Kliniken har en Facebookgrupp för djur som behöver omplacering eller som har sprungit bort – Omplacering nu!

Nyhet: Kontantfritt
Kliniken kontantfri från och med den 1/9 2015!

Vi finns på facebook

Vi är husdjurens vårdcentral och närakut på ön och hjälper dig med:

• Vaccinationer
  • Avmaskning
  • Hälsokontroll
  • Rådgivning
  • Digitalröntgen
  • Röntgen för avläsning hos SKK
  • Undersökning, provtagning och behandling vid sjukdom
  • Fysioterapi

De vanligaste provanalyserna utför vi i vårt eget labb. I vår lilla butik finns medicinska schampon och fodertillskott vid stress-, mag- och tarmproblem, njur- och urinvägsproblem samt ett urval av Purinas veterinärfoder till hund och katt.