Möt vårt team

Östra Djurkliniken står för närhet, trygghet och lugn. Här får både du och ditt djur en lugn upplevelse. Hos oss träffar du alltid samma veterinär och möts av en genuint anpassad och hemtrevlig miljö. Tack vare att vi erbjuder en husveterinär har vi tid för diskussioner och förklaring och kan skapa en kontinuerlig bekantskap till dig som kund. Här möts du inte av långa väntetider och stressad personal.

Vi strävar efter att fungera som en vårdcentral med tillräckligt mycket utrustning och utredningsmöjligheter som behövs. Vi remitterar endast patienter för inneliggande vård samt större kirurgiska ingrepp.

De vanligaste provanalyserna utför vi i vårt eget labb. Tack vare ett eget labb kan vi få snabba svar, vilket gör att vi ibland har möjlighet till att lämna svar redan medan ni väntar.

Varmt välkommen!

Claes Abrahamsson

Legitimerad veterinär

Östra Djurkliniken har funnits sedan en lång tid tillbaka. Innan jag övertog kliniken 2013 har jag arbetat på djursjukhus i Stockholm. Med en egen mindre klinik såg jag möjligheten att kunna skapa en nära kontakt med både djur och människa. En personlig kontakt med dig som djurägare skapar bättre förutsättningar att ge ditt djur bästa möjliga behandling.

Anita Weinius

Sköterska

Mig möter du i receptionen på kliniken. När det finns behov bistår jag även veterinären Claes i behandlingsrummet.
Jag är utbildad hundpsykolog, SBK-instruktör och SBK specialsöksinstruktör. När jag inte är på kliniken arbetar jag med mitt egna företag Bonus canis hundträning och med mina egna två hundar.